SHOEDESIGNMAKERS

remarkable people, exceptional shoes

In een wereld van groter, sneller en meer, meer, meer, groeit de behoefte aan transparantie, aandacht en verbinding. Niet alleen in de contacten met elkaar, maar ook in de producten die we aanschaffen. We willen weten wat we kopen, waar het vandaan komt en wie het gemaakt heeft. We willen dat het product een bijdrage levert aan onze identiteit. We willen iets kopen waar we blij van worden én trots op zijn: een authentiek product met een aansprekend verhaal.

MASSA VERSUS AMBACHTSCHAP
Kijkend naar het product ‘schoen’ is dit verworden tot een massaconsumptiegoed waar de waardering voor het vakmanschap en ontwerp in relatie tot de productie helemaal zoek is. Snelle modetrends, anonieme styling en overproductie domineren deze bedrijfstak, die van de ene uitverkoop naar de andere snelt.

Schoenontwerpers die vanuit passie hun ambacht uitoefenen, die producten willen ontwikkelen en maken vanuit een duurzame visie, vinden via de huidige kanalen niet of nauwelijks hun weg naar de echte schoenliefhebber.

SHOEDESIGNMAKERS BIEDT EEN PLATFORM
Samen met Inge Specht (conservator Nederlands Leder en Schoenenmuseum) heb ik SHOEdesignmakers opgericht om het werk van deze bevlogen schoenontwerpers te bundelen en bij de mensen onder de aandacht te brengen die zich in deze producten herkennen, ze op waarde schatten en kopen.

Als je een beetje beter wilt zijn, wees dan competitief. Als je exponentieel beter wilt zijn: wees dan coöperatief.

> William Shakespeare (1564-1616)

Bekijk de website van SHOEdesignmakers